Słońce i wakacyjna temperatura towarzyszyły 1 EBl oraz opiekunkom: pani prof. Alicji Urbańskiej i pani prof. Annie Walendzik przez cały czas trwania wycieczki. Wytchnienia szukaliśmy w Wilanowie, letniej rezydencji króla Jana III Sobieskiego, gdzie można było nie tylko spacerować, ale popływać kajakami. Zwiedziliśmy też Muzeum Chopina, w którym słuchaliśmy muzyki, a także sprawdzaliśmy nasze umiejętności muzyczne.
Zwiedziliśmy również Zamek Królewski, co było okazją do zdobycia wiedzy z zakresu historii, literatury i historii sztuki. Przemierzając Trakt Królewski, dotarliśmy Krakowskim Przedmieściem obok Pałacu Prezydenckiego na Plac Zamkowy. Zauroczyła nas Starówka – perła stolicy oraz atmosfera wąskich uliczek i kolorowych kamienic. Spod Stadionu Narodowego przedostaliśmy się na drugi brzeg Wisły kładką, która stanowi nową atrakcję Warszawy. Jest to najdłuższa tego typu przeprawa w Polsce i jedna z największych w Europie (452m). Wieczorem mieliśmy piękny widok na Pałac Kultury i Nauki oraz inne drapacze chmur.
W Polin – Muzeum Historii Żydów Polskich zapoznaliśmy się z misją tego miejsca- „Chronić pamięć i kształtować przyszłość”. Uczestniczyliśmy w warsztatach i grze terenowej, w której dziewczyny zdobyły pierwszą nagrodę .Co stolica, to stolica-wiele atrakcji, które oferuje powodowało, że nie bardzo chciało się wracać, ale cóż wszystko ,co dobre szybko się kończy. Wróciliśmy bogatsi o nowe wrażenia, wiedzę, także lepiej poznaliśmy się, a droga powrotna dostarczyła tylu atrakcji, że nie ma tu miejsca , aby je opisać.