Uczniowie klasy 2 pre-DP zaprezentowali w minionym tygodniu swoje Projekty Personalne będące uwieńczeniem ich pracy od października 2020 do marca 2021. Projekty te wymagały od uczniów umiejętności połączenia ich pasji z wiedzą i umiejętnościami doskonalonymi podczas realizacji Programu IB MYP. 7 czerwca odbyły się dwa pokazy: jeden dla uczniów klas z Programami IB, a także dla Dyrekcji i Grona Pedagogicznego, a drugi dla rodziców. Autorzy prac przyznali, że realizacja projektów była dużym wyzwaniem, gdyż musieli jasno określić cele, zaplanować i systematycznie dokumentować cały proces realizacji projektu w tzw. 'Process Journal’ a na koniec napisać w j. angielskim raport na ok. 3 500 słów. Całość została na koniec przesłana do IBO do oceny. Poprzez realizację 'Personal Projects’ uczniowie nauczyli się wytrwałości i odpowiedzialności oraz efektywnego zarządzania czasem, ale nade wszystko rozwinęli swoją kreatywność.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z poziomu tegorocznych projektów i wszystkim uczniom klasy 2 pre-DP, a także nauczycielom-opiekunom serdecznie gratulujemy efektów pracy.

Szeroki wachlarz różnorodnych tematów pokazuje jak kreatywną mamy młodzież:

Dominika Wolska napisała piosenkę pod tytułem “Don’t leave me” na temat relacji pomiędzy dwojgiem osób. Kacper Gawron w swoim projekcie ukazał, w jaki sposób różne czynniki wpływają na proces sprzedaży. Wykorzystał do tego swoje umiejętności marketingowe, a przy okazji nauczył się paru ciekawych przepisów. Gloria Szczyrba w swoim filmie pokazała, w jak dużym stopniu polska muzyka rockowa wspierała ludzi w latach 80. Ola Sobczak, która interesuje się kulturą koreańską stworzyła swoją własną tradycyjną szatę w nowoczesny sposób – Hanbok. Julia Jelonek, która interesuje się kulturą i językiem koreańskim, a w swojej pracy przedstawiła swoje spojrzenie
właśnie na naukę tego języka. Maja Skórska stworzyła grę komputerową, na temat lęków.
Kacper Wieczorek połączył kolarstwo górskie z poznawaniem krajobrazu Dolnego Śląska.
Wiktoria Piaskowska badała relację między czynnikami obecnymi w codziennym życiu, a procesami w mózgu i ciele człowieka, w aspekcie wsparcia w życiu licealisty.
Hania Marciniak opracowała książkę na temat odżywiania się i kształtowania ciała.
Marysia Kwintal w swoim eseju opisała jak kolory wpływają na nasze funkcjonowanie oraz emocje.
Nikola Polit w swojej pracy badała społeczny konstrukt władzy i jego ambiwalentne skutki dla człowieka.
Aleksander Piśla w przeprowadzonym eksperymencie społecznym udowodnił, że dyskusje między ludźmi o różnych poglądach jest kluczem do zadowolonego społeczeństwa.
Maksymilian Polański w swoim eseju poruszył problem totalitaryzmu na Półwyspie Koreańskim.
Martyna Legan badała w jakim stopniu proaktywne przygotowanie do Świąt Bożego Narodzenia wpływa na ich przeżywanie.
Marysia Wyszowska stworzyła grę planszową o Wałbrzychu, ukazującą uroki naszego miasta.
Wiktoria Oleksy napisała opowiadanie o tematyce psychologicznej.
Natalia Pietruszka dowodziła wzajemnej zależności jednostek istniejących na świecie.
Alicja Szarek połączyła zamiłowanie do sztuki z pomocą dla fundacji pro-zwierzęcej.
Martyna Kowalczyk stworzyła film promujący pomoc i adopcję zwierząt ze schroniska.
Alicja Gniatkowska stworzyła fikcyjną historię w klimacie prawdziwej zbrodni z perspektywy rodziny zaginionej osoby.
Julia Podsiedlik ukazała ekologiczną alternatywę dla współczesnego meblowania renowując swój fotel.
Karina Lamczyk poruszyła problem naruszania praw człowieka w dzisiejszym świecie.

Koordynator Programu MYP i Koordynator Projektów Personalnych

Beata Urbaniak Michał Barański